اموزش کامپیوتر

اموزش مراحل ریجیستری، ویندوز ، انواع کدهای جاوا ، کلیپ موبایل ، بازی جاوا ، دانلود و ....

اموزش کامپیوتر

اموزش مراحل ریجیستری، ویندوز ، انواع کدهای جاوا ، کلیپ موبایل ، بازی جاوا ، دانلود و ....

اموزش تایپ سریع

امرز براتون یک برنامه گذاشتم که با استفاده از ان می توانید سرعت تایپ خود را بسیار با لا ببرید

این برنامه شامل قسمت های مختلفی است حتی بازی هم داره که الاوه  بر سرعت تایپ به

یادگیری زبان انگلیسی شما هم کمک می کند . اگه دانلود نکنی از دست رفته . موفق باشید .

 

برای دانلود کلیک کنید                                           Size =4,90 Mb

زندگی نامه بیل گیتس

                  

danyregedit.blogsky.com

ویلیام هنری گیتس سوم مشهور به بیل گیتس، در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ در سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن آمریکا به دنیا آمد. او و پل آلن شرکت مایکروسافت را پایه ریزی نمودند. گیتس به‌عنوان مدیر عامل و مدیر معماری نرم افزار در شرکت مایکروسافت فعالیت کرده‌است و دارای بیشترین سهام (معادل ۸٪) می باشد. بر اساس مجله فوربس بیل گیتس بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷ میلادی ثروتمند‌ترین مرد جهان شناخته شده‌است و دارایی‌های او معادل ۶۵ میلیارد دلار برآورد شده‌است. در مجموع٬ ثروت خانواده گیتس بعد از خانواده والتون وارثان وال مارت و بنیانگذارش سم والتون در رتبه دوم قرار دارد. در ژانویه ۲۰۰۷ مجله فورچون اعلام کرد که ثروت میلیاردر مکزیکی کارلوس اسلیم از ثروت بیل گیتس پیشی گرفته‌است ولی مجلهٔ فوربس همچنان گیتس را به‌عنوان ثروتمند ترین مرد جهان می شناسد و اعلام کرده‌است تا سال آینده برنامه‌ای برای بررسی ثروت کارلوس اسلیم ندارد. بیل گیتس در دنیا به‌عنوان بنیانگذار تحول در رایانه های شخصی بسیار مشهور می‌باشد. نحوه تجارت بیل گیتس به دلیل اینکه قدرت رقابت را از رقیبان سلب کرده‌است همواره مورد انتقاد بوده‌است و در زمان هایی نیز از او به این دلیل شکایت شده‌است. گیتس همواره تلاشهای خیرخواهانه متعددی را نیز تعقیب کرده‌است و در این راستا بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کرده‌است.

 زندگینامه

بیل گیتس در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ متولد شد و در کنار دو خواهرش در سیاتل رشد کرد. گیتس در خانواده‌ای به دنیا آمد که از تاریخی غنی در تجارت و سیاست و خدمات اجتماعی سرشار بود. پدرش ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل بود و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضای هیأت مدیرهٔ یونایتد وی اینترنشنال (United Way International) بود که در امور خیره نیز فعالیت داشت. گیتس در مدرسهٔ لیک ساید شروع به تحصیل کرد. سپس به علاقه خود به نرم افزار پی‌برد و برنامه‌نویسی را در سن ۱۳ سالگی شروع کرد. در همین جا بود که هستهٔ اولیهٔ مایکروسافت شکل گرفت.در بهار سال ۱۹۶۸ میلادی مدرسه تصمیم گرفت که دانش آموزان را با پدیده‌ای جدید که به تازه‌گی در دنیا شکل ‌گرفته‌بود یعنی رایانه آشنا کند.رایانه‌ها هنوز بزرگ‌تر و گران‌تر از آن بودند که مدرسه بتواند خریداری کند. به همین منظور مدرسه صندوقی را برپا کرد و اعلام کرد که برای اجارهٔ یک سال رایانه DECPDP-۱۰ ساخت جنرال‌الکتریک ، کمک کنید. پول زیادی بیشتر از هزینهٔ اجاره یک سال جمع‌‌شد. اما مدرسه ، جذابیت این غول الکترونیکی را برای شاگردان دست کم گرفته بود.این شاگردان٬ بیل گیتس، پل آلن که دو سال از گیتس بزرگ‌تر بود و چند تای دیگر از دوستان بودند که همگی در حال حاضر از برنامه‌نویسان ارشد مایکروسافت هستند. در سال ۱۹۷۳ گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد و با استیو بالمر مدیر اجرایی حال حاضر مایکروسافت آشنا‌شد. در هاروارد گیتس نسخه‌ای از زبان برنامه‌نویسی بیسیک را برای اولین میکروکامپیوتر نوشت. در سال دوم دانشگاه را رها‌کرد تا تمام انرژی خود را صرف مایکروسافت کند. شرکتی که او در سال ۱۹۷۵ با دوست دوران کودکی خود پل آلن آغاز کرده‌بود بر این باور استوار بود که رایانه به وسیله‌ای ارزشمند بر روی هر میزی و در هر خانه‌ای تبدیل خواهد شد. آنها شروع به ساخت نرم‌افزار برای کامپیوترهای خانگی کردند. افق دید گیتس برای محاسبات شخصی محور موفقیت های شرکت مایکروسافت شد. با مدیریت بیل گیتس ، مأموریت گیتس برای گسترش نرم‌افزار و آسان‌تر شدن آن و کم هزینه‌تر و دلپذیر شدن آن برای استفاده کنندگان کامپوتر به پیشرفت خود ادامه داد. کمپانی به اهداف بلند مدت می‌اندیشید و در سال مالی ۲۰۰۵ نزدیک به ۶.۲ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده‌‌است. در سال ۱۹۹۹ ، گیتس کتاب «Business @ the Speed of Thought» را نوشت ، کتابی که نشان می دهد کامپیوتر چگونه می تواند در تجارت و کسب و کار مشکلات کاربران را حل کند. این کتاب به ۲۵ زبان ترجمه شده‌است و در بیش از ۶۰ کشور موجود می‌باشد. این کتاب تحسین‌های بیشماری را برانگیخت و در لیست پرفروش‌ترین کتاب ها در روزنامهٔ نیویورک تایمز، یو اس ای تودی، وال استریت ژورنال و وب گاه آمازون (Amazon.com) قرار‌گرفت. کتاب پیشین گیس به نام «The Road Ahead» که در سال ۱۹۹۵ مننتشر شده بود برای ۷ هفته متوالی حائز رتبهٔ اول در روزنامهٔ نیویورک تایمز شد.

 بنیاد بیل و ملیندا گیتس

گیتس تمام منافع حاصل از دو کتاب خود را به موسسات غیر انتفاعی که استفاده از تکنولوژی در آموزش و افزایش مهارت ها را حمایت می‌کردند اختصاص داده‌است. بشر دوستی در نزد گیتس از اهمیت بالایی برخوردار است. او و همسرش ملیندا، موسسه خیریه‌ای را با سرمایه ۲۸.۸ میلیارد دلار ایجاد کردند تا فعالیتهای بشردوستانه را در زمینه‌های بهداشت جهانی و آموزش حمایت کنند با این امید که در قرن بیست و یکم تمام مردم دنیا به آموزش و بهداشت دسترسی داشته باشند. این موسسه مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار به بهداشت جهانی، ۲ میلیارد دلار به توسعه آموزش درمناطقی که سطح درآمد مردم پایین می‌باشد اهدا کرده است که در آمریکا و کانادا به صورت اهدا کامپیوتر و دسترسی به اینترنت برای همگان در کتابخانه‌های عمومی بوده است.

 زندگی شخصی

بیل گیتس با خانم ملیندا فرنچ از دالاس ٬ تگزاس در ژانویه سال ۱۹۹۴ میلادی ازداوج کرد و دارای سه فرزند به نامهای جنیفر کاترین گیتس (۱۹۹۶ میلادی) ٬ روری جان گیتس (۱۹۹۹ میلادی) و فوب ادل گیتس (۲۰۰۲ میلادی) می‌باشد.

خانه بیل گیتس یکی از مدرن‌ترین و گران‌ترین خانه‌های جهان می‌باشد که در کنار تپه می‌باشد و منظره‌ای رو به دریاچه واشنگتن در مدینا واقع در واشنگتن دارد. بر طبق برآورد مجموعه خانه و زمینش معادل ۱۲۵ میلیون دلار ارزش دارد و مالیات آن در حدود ۱ میلیون دلار در سال می‌باشد. همچنین در بین دارایی‌های بیل گیتس ٬ مجموعه‌ای از نوشته‌های لئوناردو داوینچی موجود می‌باشد که او در سال ۲۰۰۴ به مبلغ ۳۰.۸ میلیون دلار در یک حراجی خریداری کرده‌است.

آدرس ایمیل بیل گیتس بطور گسترده‌ای در دنیا پخش شده‌است و در حدود ۴ میلیون ایمیل در سال ۲۰۰۴ دریافت کرده‌است که بیشتر آنها اسپم می باشند. به گفته او در بین ایمیلهای دریافتی تعداد زیادی مربو‌ط به پیشنهاد‌هایی برای پولدار شدن می‌باشد که اگر آزردهنده نباشند حداقل خنده‌دار است.

 مایکروسافت

شرکت مایکروسافت درآمدی معادل ۳۹.۷۹ میلیارد دلار در پایان سال مالی ۲۰۰۵ داشته‌است و در حدود ۶۱ هزار نفر کارمند در بیشتر از ۱۰۲ کشور جهان دارد. در پانزدهم جون سال ۲۰۰۶ شرکت مایکروسافت اعلام کرد که در ماه جولای ۲۰۰۸ بیل گیتس از کار روزمره شرکت به منظور صرف زمان بیشتر در کار سلامت جهانی و آموزش در بنیاد بیل و ملیندا گیتس کنار خواهد رفت. بعد از ماه جولای ۲۰۰۸ بیل دوباره به‌عنوان مدیر شرکت مایکروسافت و مشاور پروژه‌های توسعه کلیدی مایکروسافت باز خواهد گشت. دو سال فرصت لازم برای جابجایی تضمینی بر جابجایی آرام و با برنامه‌ای در وظایف روزانه بیل گیتس خواهد بود.در ماه جون ۲۰۰۶ ، ری اوزی در شغل سابق گیتس به‌عنوان مدیر طراح نرم افزار برگزیده شد و در کنار گیتس مشغول به کار در زمینه معماری تکنیکی و مسئول محصولات حذف شده شد. کرگ موندی به‌عنوان مدیر تحقیقات و مسئول برنامه ریزی در شرکت مایکروسافت برگزیده شد و در کنار بیل گیتس کار می‌کند .

whatismyipaddress

امروز یک سایت توپ براتون میزارم که با یک کلیک روی سایت IP شما

ظاهر میشود و حتی به شما نشان می دهد که در کدام کشور ودر کدام

شهر هستید و نقشه ی کشور شما را هم نمایش میدهد .

موفق باشید .

برای رفتن به سایت کلیک کنید

میمون ادم نما

یک کلیپ بسیار زیبا از راه رفتن یک ادم از دیوار راست  که می توان به میمون ادم نما تشبیه کرد . دانلود کنی بدنیست .

 danyregedit

برای دانلود کلیک کنید .                                      Size = 260 Kb

کلیپ کیک بوکس

یک کلیپ زیبا از خورد شدن پای یک کیک بوکس کار .

 

danyregedit

 

برای دانلود کلیک کنید .                                 Size = 54 Kb

بالا رفتن از دیوار

یک کلیپ زیبا از بالا رفتن یک پسر بچه از دیوار راست خیلی با حاله .

 

danyregedit

 

برای دانلود کلیک کنید                           size = 108 kb

رابط گرافیکی کاربر

رابط گرافیکی کاربر

نمای گرافیکی کاربری (Graphical User Interface یا GUI)، مجموعه‌ای از نشانه‌های گرافیکی نمایش داده شده بر روی یک نرم‌افزار را گویند، برای راهنمایی یک کاربر. به عبارتی ساده‌تر، یک محیط گرافیکی که نرم‌افزارهای رایانه، برای راهنمایی و کاربری بهتر انسان به او می نمایانند را، نمای گرافیکی کاربری (و یا به خلاصه GUI) می نامند. این نما، چگونگیِ روش کاربریِ رایانه را، توسط انسان، بهبود می بخشد.

نمای گرافیکی کاربری، محیطی است گرافیکی و کاربرد آن مربوط می شود به بحث رابطه انسان-ماشین، و چگونگی کارایی رایانه یا ماشین، توسط انسان. به تعریفی دیگر، این نما، روشی است گرافیکی برای نمایش نرم‌افزار سیستم عامل رایانه، به کاربرانش. در رایانه های قدیمی‌تر، این نما، مجموعه‌ای بود از نشان‌های تایپی نشان داده شده بر صفحه نمایشگر. در رایانه های امروزی اما، نمای گرافیکی کاربری مجموعه‌ای است از نشان‌ها و پس زمینه ها و کلیدهایی زیبا و رنگین، برای بهبود رابطه انسان-ماشین.، در راستای بهبود کاربری کارایی بهتر.

این عبارت را، رابط گرافیکی کاربر نیز می نامند. در بحث طراحی وب، نمای گرافیکی کاربری یک سایت، شامل نشان‌ها و پس زمینه ها، منوها و روش چیدمان و نشان دادن محتوای یک صفحه وب است، و چگونگی ایجاد کلیدهایی برای جهت یابی (یا Navigation) کاربران، در صفحه‌های وب.

ریشه

این عبارت، مفهومی ریشه گرفته از نمای کاربری (یا UI) است، با این تفاوت که نمای کاربری، مفهومی کلی تر است، و به چگونگی رابطه پایاپای و متقابل انسان-ماشین (کاربری) می پردازد، در حالیکه نمای گرافیکی کاربری (یا GUI)، روش نمایش گرافیکی این کاربری است، و محیطی گرافیکی که انسان، برای کاربرد کامپیوتر با آن سروکار دارد.

سیستم عامل OS/2

 سیستم عامل OS/2

OS/2 یک سیستم عامل است که توسط مایکروسافت و IBM ساخته شد و بعد به تنهایی توسط IBM توسعه یافت.نامش کوتاه شده ی Operating System/2 (سیستم عامل/2)است،زیرا به عنوان سیستم عامل ترجیح داده شده برای سیستم های شخصی/2 (Personal System/2 (PS/2))، خطِ نسل دوم کامپیوترهای شخصی معرفی شده بود.OS/2 دیگر توسط IBM فروخته نمیشود و پشتیبانی از آن از 31 دسامبر 2006 پایان یافت.

قرار بود OS/2 جانشین حفاظت شده ای برای MS-DOS و ویندوز مایکروسافت باشد.قابل توجه است که تماس های سیستم(system calls) پایه بعد از تماسهای MS-DOS مدل سازی شدند؛ حتی نامهایشان با "DOS"شروع میشد و ممکن بود برنامه های کاربردی حالت خانواده (family mode) ساخته شوند:برنامه های کاربردی حالت متنی که می توانند رو هر دو سیستم کار کنند.به همین خاطر ،OS/2 در بسیاری زمینه ها به ویندوز شبیه است،همچنین شباهت هایی هم به Unix و Xenix دارد. توسعه ی OS/2 وقتی شروع شد که IBM و مایکروسافت در آگوست 1985 قرارداد توسعه ی مشترکی را امضا کردند.هرچند، دو سال طول کشید تا محصول اول تحویل داده شود.

OS/2 1.0 در آوریل 1987 منتشر شد و در دسامبر به عنوان یک سیستم عامل فقط متنی ارائه شد.به هر حال،آن یک رابط برنامه ی کاربردی (API) توانگر را برای کنترل نمایش تصویر (video display(VIO)) و به کار بردن کیبورد و رویدادهای ماوس به صورت یک بایوس حفاظت شده نشان می داد.همچنین،تصویر و کیبورد رابط برنامه ی کاربردی (API) برای برنامه های حالت خانواده (family mode) در حال اجرا در MS-DOS قابل استفاده بودند.یک جابجا کننده ی وظیفه به نام "انتخاب کننده ی برنامه" از راه ترکیب کلیدهای ترکیبی Crt+Esc قابل دسترس بود و به کاربر اجازه میداد از میان جلسه های حالت های متنی چند وظیفه ای یکی را انتخاب کند(و یا گروه های تصویری که میتوانستند چند برنامه را اجرا کنند).

ارتباطات و تمدیدات پایگاه داده گرا در سال 1988 به عنوان ویراست تمدید شده ی OS/2 1.0 تحویل داده شدند:SNA,X.25/APPC/LU 6.2,LAN manager,Query manager,SQL. مدیر معرفی(Presentation Manager) ،رابط گرافیکی کاربرانی که قول داده شده بود، ،با OS/2 1.1 در نوامبر 1988 معرفی شد.با فونتهای متناسب ،این یک پیشرو برای ظاهر ویندوز بعدی 3.0 بود. ویراست تمدید شده ی 1.1 پشتیبانی پایگاه داده توزیع شده را معرفی کرد.

نسخه ی 1.2 سیستمهای فایل قابل نصب به ویژه سیستم فایل HPFS را معرفی کرد.HPFS پیشرفتهایی را برای سیستمهای فایل FAT ،شامل نام های طولانی و شکلی از جریان داده متناوب نه نام ویژگی های توسعه یافته فراهم میکرد.همچنین،ویژگی های توسعه یافته به سیستم فایل FAT هم افزوده میشدند. ویراست توسعه یافته ی 1.2 پشتیبانی TCP/IPو Ethernet را معرفی کرد. OS/2 و کتاب های مربوط به ویندوز سالهای پایانی دهه ی 1980 ، وجود هر دوی سیستمها و OS/2 ی ارتقا داده شده را به عنوان سیستمی برای آینده تصدیق کردند.

 سازگاری DOS

به خاطر محدودیت های پردازنده ی Intel 80286 ، OS/2 1.x میتوانست در لحظه تنها یک برنامه ی DOS را اجرا کند و این کار را به گونه ای میکرد که به برنامه های DOS اجازه میداد کنترل کاملی روی کامپیوتر داشته باشند.مشکلی در حالت DOS میتوانست کل کامپیوتر را از کار بیاندازد.در مقابل ،OS/2 2.0 میتوانست از حالت مجازی 8086 پردازنده ی 80386 اینتل برای ساخت یک ماشین مجازی بسیار امن تر برای اجرای برنامه های DOS بهره ببرد.این یک دسته ی پهناور از گزینه های پیکر بندی برای بهینه ساختن کارایی و تواناییهای داده شده به هر برنامه ی DOS را شامل می شد. مانند بسیاری از محیط های 32 بیتی، OS/2 نمی توانست برنامه های حالت حفاظت شده ی DOS را با استفاده از رابط VCPI قدیمی تر اجرا کند ، برخلاف حالت استاندارد ویندوز 3.0 و 3.1 ؛ این فقط برنامه های نوشته شده بر اساس DPMI را پشتیبانی میکرد.

بر خلاف ویندوز NT ،OS/2 همیشه به برنامه های DOS امکان پوشش گذاری وقفه های واقعی سخت افزار را می داد، بنابراین هر برنامه ی DOS اینگونه می توانست ماشین را از کار بیاندازد.OS/2 هم چنین می توانست از یک سگ نگهبان سخت افزار بر روی ماشین های انتخاب شده (بر خلاف IBM) برای شکستن یک بن بست استفاده کند.سپس نسخه ی 3.0 پردازنده های توسعه یافته ی 486 اینتل - پرچم مجازی وقفه- را برای حل این مشکل به کار برد.

 سازگاری ویندوز 3.x

توانایی ویندوز 3.0 (و پس از ویندوز 3.1) با وفق دادن اجزای کد حالت کاربر ویندوز برای اجرا درون ماشین DOS مجازی به دست آمده بود.در اصل،یک نسخه ی تقریبا کامل کد ویندوز با خود OS/2 شامل شده بود.ویندوز 3.0 در OS/2 2.0 ، و ویندوز 3.1 در OS/2 2.1؛ هرچند سپس IBM نسخه ای از OS/2 را توسعه داد که می توانست از هر نسخه ای از ویندوز که کاربر پیشتر نصب کرده بود استفاده کند،در همان فرایند آن را سر هم کند و قیمت یک ویندوز اضافی را پس انداز کند.این می توانست هم با استفاده از درایو های تصویری خودش تمام صفحه اجرا شود و هم به صورت یک پارچه،جایی که برنامه های ویندوز مستقیما روی دسکتاپ OS/2 نمایان میشوند.

این فرآیند شامل ویندوز ، دسترسی پهناور منصفانه به سخت افزار را میداد، به ویژه تصویر ،و نتیجه این بود که جابجایی بین یک جلسه ی WinOS/2 و پوسته ی محل کار میتوانست گهگاه پی آمد هایی را موجب شود. به خاطر اینکه OS/2 فقط اجزای سیستم حالت کاربر ویندوز را اجرا می کرد،با درایوهای دستگاه های ویندوز(VxDs) سازگار نبود و نرم افزار های کاربردی به آنها نیاز داشتند. چندین برنامه ی کاربردی ویندوز در یک تک فرایند ویندوز اجرا می شدند،درست مانند ویندوز های بومی.برای دستیابی به یک جداسازی درست بین برنام های ویندوز 3.x ،OS/2 به چندین کپی موازی از ویندوز نیاز داشت.این روش به منابع سیستمی قابل توجهی،به ویژه حافظه نیاز داشت.مایکروسافت از یک روش ساده تر در ویندوز NT استفاده می کرد، ترجمه ی تماس های سیستم ویندوز 16 به ویندوز 32 به معنی لایه ی سازگاری ویندوز روی ویندوز(Windows-on-Windows).این روی OS/2 ممکن نبود زیرا رابط برنامه ی کاربردی(API) آن به کلی متفاوت بود.ممکن بود از DDE بین OS/2 و برنامه های کاربردی ویندوز استفاده شود، و OLE فقط بین برنامه های کاربردی ویندوز.

 ویژگی های محلی

OS/2 2.0 یک API ی 32 بیتی برای برنامه های محلی فراهم میکرد، گرچه سیستم عامل خودش ترکیبی از کد های 16 بیتی و 32 بیتی بود. این همچنین یک محیط رابط گرافیکی کاربر(GUI) تازه به نام پوسته ی محل کار(Workplace Shell) را شامل می شد.این یک رابط گرافیکی کاربر تمام شی گرا بود که از حرکت مهم از سوی رابط گرافیکی کاربر گذشته بود تا صرفاً فراهم کننده ی یک محیط برای برنامه های ویندوز(مانند مدیر برنامه ها) ،پوسته ی محل کار محیطی را فراهم می کرد که کاربر می توانست برنامه ها،فایل ها و دستگها ها را با دستکاری اشیا ی روی صفحه مدیریت کند. یک عامل مهم در در گسترش دادن و پذیرش OS/2 و نسخه های بعد OS/2 ی گروهی ، یک گروه مدافع منشا بود که در سال 1992 شکل گرفت.

 فناوری

سیستم گرافیک لایه ای به نام مدیر نمایش دارد که ویندوز،فونت ها و آیکن ها را مدیریت می کند.این به وابستگی به یک نسخه ی غیر شبکه از X11 یا GDI ویندوز شبیه است.از همه مهم تر،پوسته ی محل کار (WPS) در OS/2 2.0 معرفی شد.WPS یک پوسته ی شئ گراست که به کاربر اجازه می دهد وظایف حساب کردن سنتی مانند دسترسی به فایل ها،پرینتر ها ،اجرا کردن برنامه های ارثی و وظایف پیشرفته ی شئ گرا را با استفاده از درون ساخت و اشیای کاربردی دسته ی سوم که پوسته را در یک سبک مجتمع که روی هیچ سیستم عامل اصلی دیگری در دسترس نیست را انجام دهد.WPS از استاندارد های دسترسی مشترک کاربر IBM پیروی می کند.

فروشندگان سخت افزار برای پشتیبانی درایور های دستگاه برای سیستم عامل های متناوب شامل OS/2 و لینوکس بی میل بودند و این کاربران را با انتخاب های فروشندگان محدودی رها میکرد.برای برجسته کردن این نسخه برای کارتهای ویدئویی ،IBM نسخه ی کاهش یافته ای از درایور های گرافیک Scitech را ارائه کرد که به کاربران اجازه می داد از میان تعداد زیادی کارت پشتیبانی شده یکی را به وسیله ی طراحی درایور وابسته به Scitech انتخاب کنند.

WPS اشیایی از جمله دیسکها، فولدرها، فایل ها،اشیای برنامه و پرینتر ها را با استفاده از مدل شئ سیستم(SOM) نمایش می دهد که به کد اجازه می دهد با برنامه های کاربردی که ممکن است در زبان های برنامه نویسی دیگری نوشته شده باشند ،به اشتراک گذاشته شود.یک نسخه ی توزیع شده به نام DSOM به اشیای کامپیوتر های مختلف اجازه می داد با هم ارتباط برقرار کنند.DSOM بر CORBA پایه گذاری شده است.SOM شبیه و یک رقیب مستقیم برای مدل شئ اجزای مایکروسافت است.SOM و DSOM دیگر توسعه نیافتند.

OS/2 همچنین یک پیشرفت اساسی در توسعه ی برنامه های کاربردی با فناوری اسناد مرکب به نام سندباز(OpenDoc) را شامل می شود که Apple آن را توسعه داد.OpenDoc جذابیت را به عنوان یک فناوری ثابت کرد ولی به شکل وسیع مورد استفاده قرار نگرفت ویا توسط کاربران و توسعه دهندگان پذیرفته نشد. OpenDoc هم دیگر توسعه نیافت.

توانایی های چند رسانه ای OS/2 به وسیله ی دستورات رابط کنترل رسانه(Media Control Interface commands) قابل دسترسی هستند.واپسین بروز رسانی (دسته بندی شده توسط نسخه ی IBM پلاگین های Netscape Navigator) پشتیبانی فایل های MPEG را افزود.پشتیبانی فرمت های جدید مانند PNG،JPG پیشرفت کننده،DivX،OGG وMP3 از قسمت های سوم می آید.گاهی این با سیستم چند رسانه ای یکی می شود ولی در ارائه های دیگر این به عنوان یک برنامه ی کاربردی جداگانه است. پشته ی TCP/IP بر پشته ی کد باز BSD پایه گذاری شده است.

لینک باکس

به نام خدا

سلام  . فکر کنم لینک منو در پایین صفحه دید . امید وارم خوشتان بیاید اگر شما از وبلاگ من خوشتان امد لینک زیر را در وبلاگ قشنگتان بگذارید و  به من خبر بدهید تا من وبلاگ شما را در لینک دوستانم بگذارم  .

 

دریافت کد لینک باکس :




اگر کد بالا را در وبلاگ گذاشتید و لینک باشکس نمایش داده نشد یا خطایی ظاهر شد از کد زیر استفاده کنید :


 

چنتا برنامه تحت command prompt

سورس ساعت دینامیک: اینم یه برنامه ساده که ساعت و تاریخ رو نشون میده برای دانلود کلیک کن

این برنامه تمام زیر مجموعه های یک مجموعه رو چاپ میکنه.شما اول تعداد اعضا و سپس خود اعضا رو وارد میکنید و برنامه تمام زیر مجموعه ها رو برای شما چاپ میکنه. برای دانلود کلیک کن

این برنامه یه عدد رو میگیره و با استفاده از تابع بازگشتی شمارش معکوس آنرا انجام میده. برای دانلود کلیک کن

 اقا محسن اگه شما هم دانلود کنی بد نیست چون  که به زبان ++c نوشته

برنامه ی c

با سلام :

   یکی از دوستان عزیز به نام اقا محسن(http://mohsensms.blogsky.com)

خاستار چند برنامه و کتاب بود که من تمام سعی خود را کردم و امید وارم که خوشش بیاید :

یک کتاب اموزش c برای دانلود کلیک کن

و اقا محسن یک وبلاگ توپ هم در این زمینه پیدا کردم ببینی بد نیست :

http://cppprograms.blogfa.com/cat-5.aspx