اموزش کامپیوتر

اموزش مراحل ریجیستری، ویندوز ، انواع کدهای جاوا ، کلیپ موبایل ، بازی جاوا ، دانلود و ....

اموزش کامپیوتر

اموزش مراحل ریجیستری، ویندوز ، انواع کدهای جاوا ، کلیپ موبایل ، بازی جاوا ، دانلود و ....

اگاهی از خلافی ماشین با یک sms

 

با سلام ، شاید شما دوشت داشته باشید با یک sms از خلافی خودرو خود اگاه شود و بدانید که چه مقدار خلاف کرده اید که امید وارم برای شماخلافی ثبت نشده باشد برای این کار اول کارت خودرو خود را در دست بگیرید و شماره ی  17 رقمی پشت کارت خود را وارد کنید و به شماره ی 30005151 اس ام اس بزیند و بعد از چند لحظه خلافی شما اس ام اس میشود . این ترفند ها تست شده است و شما از کارکردن ان ها مطمعا باشید .

موفق باشید .

نظر یادت نره.

 

 

اگاهی از اب و هوا با یک sms

با سلام ، بعضی از دوستان علاقه دارند که با یک sms یا همان پیامک از اوضاع جوی منطقه ی خود اگاه شوند  برای اگاه شدند کد شهر مورد نظر خود را بدونه در نظر گرفتن صفر اول ان به شماره ی 09123055005  اس ام اس کنید پس از چند لحظه وضیعت اب و هوا برای شما sms می شود

موفق باشید .

نظر یادت نره

بررسی فارسی اصطلاحات کامپیوتری

Bridge :
وسیله ایست که دو Lan مختلف یا دو سگمنت از یک Lan را که از پروتوکل ارتباطی یکسانی استفاده می کنند، به یکدیگر متصل می سازد. Bridge توانایی کنترل ترافیک، فیلتر کردن بسته های داده و ... را دارد. توسط Bridge می توان یک Lan با تعداد ایستگاههای کاری زیاد را به سگمنت های کوچکتری تقسیم کرد که در نتیجه هر سگمنت مانند یک شبکه مستقل عمل کرده و برقراری ارتباط ایستگاهها راحتتر انجام می شود. هرگاه دو ایستگاه بطور همزمان اقدام به ارسال بسته های داده در شبکه کنند، تصادم (collision) رخ می دهد که مانع ارسال صحیح داده می شود و هر چه تعداد ایستگاهها بیشتر باشد، احتمال رخ دادن تصادم نیز بیشتر می گردد . Bridge با تقسیم شبکه به چندین سگمنت از احتمال رخ دادن تصادم می کاهد. همچنین اگر پیامی از یک ایستگاه برای ایستگاهی دیگر در همان سگمنت ارسال شود Bridge مانع انتشار پیام در سگمنت های دیگر شده و بار ترافیک سایر سگمنت ها را سنگین نمی کند.


Repeater :
ساده ترین جزء ارتباطی در شبکه Lan ، که سیگنالهای ارتباطی در کابلها را تقویت یا دوباره سازی می کند، Repeater می باشد. سیگنالهای ارتباطی در طول مسیر کابلها بر اثر عواملی مانند نویز و غیره دچار تغییر شکل و یا میرایی (ضعیف شدن تدریجی) می شوند. یک Repeater آنالوگ می تواند سیگنالهای دریافتی را تقویت نماید، در حالیکه Repeater دیجیتال توانایی بازسازی سیگنالهای دریافتی با کیفیتی نزدیک به کیفیت اصلی را داراست. با استفاده از Repeater ها می توان طول کابلهای داده را افزایش داد و در نتیجه ایستگاههای کاری که در فاصله دورتری (البته تا حد معینی از فاصله) از یکدیگر واقعند را نیز می توان بهم متصل کرد که در نهایت باعث گسترش فیزیکی شبکه می شود.


Router :
وسیله ایست که وظیفه انتقال بسته های داده بین شبکه های مختلف را بر عهده دارد. یک روتر حداقل به دو شبکه LAN ، WAN و یا یک LAN و ISP متصل است. روتر اصطلاحا Protocol Independent است؛ یعنی انتقال بسته های داده بین دو شبکه که از پروتوکلهای مختلف در ارتباطات داخلی خود استفاده می کنند، را نیز به درستی انجام می دهد. روترها در GATEWAY ، یعنی محل ارتباط دو شبکه قرار دارند.
در Header هر بسته داده، مشخصات ایستگاه گیرنده آن مشخص شده است. روتر پس از خواندن آدرس گیرنده، بر اساس جدول مسیریابی و الگوریتم های مسیریابی و با توجه به بار ترافیک شبکه، بسته را از کوتاهترین و کم ترافیک ترین مسیر به مقصد می رساند. روترها برای تشخیص مسیر مناسب، توسط پروتوکلهایی نظیر ICMP با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. دو نوع روتر داریم؛ روتر Static که جدول مسیریابی آن توسط مدیر شبکه مقدار دهی می شود و روتر Dynamic که جدول مسریابی را خودش تنظیم می کند و بطور اتوماتیک آنرا Update می نماید. همچنین این روتر اطلاعات خود را با مسیریاب بعدی مبادله می کند.


Gateway :
Gateway ؛ یک عضو در شبکه می باشد که به مثابه یک ورودی به شبکه ای دیگر است . طبق این تعریف ISP شما که باعث برقراری ارتباط شما با اینترنت می شود یک Gateway است. Gateway می تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد و وظیفه اصلی آن تبدیل پروتوکل ها به یکدیگر است. مثلا اگر شما در یک LAN از پروتوکلی خاص استفاده می کنید، برای اتصال به اینترنت احتیاج به Gateway دارید تا این پروتوکل را به پروتوکل مورد استفاده در اینترنت تبدیل کند. Gateway همچنین به عنوان یک Proxy Server یا Firewall عمل می کند.


Hub :
وسیله ایست دارای چندین پورت که از آن برای اتصال ایستگاههای کاری موجود در یک LAN (اعم از کامپیوتر، پرینتر و...) به یکدیگر استفاده می شود. می توان عملکرد آنرا شبیه یک Repeater چند پورته (Multi Port) دانست. هر ایستگاه توسط کابلی به یکی از پورتهای موجود در هاب متصل می شود و به این طریق اطلاعات ارسالی از یک ایستگاه برای سایر ایستگاهها قابل دسترسی خواهد بود. یک Passive Hub اطلاعات ارسالی از یک ایستگاه را فقط به یک ایستگاه دیگر ارسال می کند ( و نه سایر ایستگاهها ) و در مقابل، Active Hub اطلاعات ورودی را روی همه پورتها کپی می کند و بدین ترتیب اطلاعات برای همه ایستگاهها ارسال می شود. استفاده از هاب عمل حذف و اضافه کردن ایستگاهها به شبکه را بدلیل عدم نیاز به پیکربندی مجددف، آسانتر می سازد.


برجسته کردن منوهای جدید در منوی START

در ویندوز XP می توانید برنامه های جدیدی را که نصب می شوند . به اصطلاح Highlight کرده و به سرعت آنها را در محل مورد نظر بیابید . برای این کار می توانید با تایپ Regedit در منوی RUN در استارت کامپیوتر ، آغاز کنید و با بالا آوردن رجیستری ، ابتدا به سراغ کندوی بزرگ HKEY – current – USER بروید و داخل آن شاخه Saftware را بیابید . سپس با کلیک روی آن زیر شاخه ی Microsoft نمایان می شود که با باز کردن Windows و بعد Current Version دیده می شود . حال داخل آن زیر شاخه explorer است که با باز کردن آن ، زیر شاخه ی مورد نظر یعنی Advanced دیده می شود . با مشاهده ی این زیر شاخه ، مرحله ی بعد را آغاز کنید . برای این کار باید یک پوشه ی جدید به ارزش DWORD بسازید . به این ترتیب که کلید سمت راست ماوس را فشار دهید و با انتخاب New و DWORD پوشه ای جدید را با نام Start – Notify New Apps بسازید .
Valuedata را بر حسب علاقه برای دریافت سریع برنامه ی جدید در استارت از ( صفر ) و ( یک ) تغییر داده و OK کنید .
حالا سیستم را یکبار Restart کنید تا تغییرات مورد نظر تأیید گیرد .
مراحل اجرایی برنامه عبارتند از :
HKEY–current–USER\Saftware\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Advanced


 

از شر پیغام low disk space خلاص شوید.

برای این کار در قسمت RUN دستور regedit را تایپ کنید و به مسیر

HKEY_CURRENT_ USER/ SOFTWARE/ MICROSOFT/ CURRENT VERSION/ POLICIES/ EXPLORER

بروید و یک DWORD (اگر وجود ندارد) با نام NOLOWDISK SPACECHECKS بسازید و مقدار آن را به 1 تغییر دهید.

موفق باشید.

نظر یادت نره .

چگونه کلمه های عبور خود را ذخیره کنید؟

اگر حوصله تان از به یاد آوردن و تایپ کردن کلمه های عبور ( Password ) مربوط به سایتهای مختلف سر رفته است مانند یاهو و سرویسهای ایمیل و وبلاگ، به مرورگر اینترنت (IE) خود فرمان بدهید تا تمام آنها را برای شما ذخیره کند.
به این ترتیب نیازی به حفظ کردن آنها ندارید و از شر پنجره مزاحمی که هربار هنگام وارد کردن کلمه عبور ظاهر میشود و به شما پیشنهاد می کند که آن را به خاطر بسپارید خلاص میشوید. برای ذخیره کردن کلمه های عبور در مرورگر اینترنت 5 یا 6 به منوی Tools وسپس Internet Options بروید. سپس روی زبانه Content کلیک کنید و در قسمت Auto Complete گزینه ی Setting کلیک کنید. سپس علامت کنار گزینه Prompt me to save Passwords را بردارید تا خیالتان برای همیشه از بابت کلمه های عبور راحت شود.

موفق باشید .

نظر یادت نره

Direct X چیست؟

ویندوز ایکس پی  Direct X8.1 یا ورژنهای بالاتر آن را ساپورت می کند که قابلیتهای صوتی و تصویری کامپیوتر را افزایش می دهد. Direct X دسترسی به قابلیتهای دستگاه هایی مانند مانیتور و کارت صدا را برای نرم افزار ها فراهم می کند تا از قابلیتهای سه بعدی تصویر و صدای فراگیر و جلوه های صوتی آنها استفاده شود.

Direct X نرم افزار ها را قادر می سازد تا از قابلیتهای سخت افزار کامپیوتر شما اطلاع پیدا کرده و پارامترهای لازم را با آنها مطابقت دهد. این خاصیت به برنامه های صوتی و تصویری این قدرت را می دهد تا روی هر کامپیوتری که ویندوز نصب شده و سخت افزار آن سازگار با Direct X باشد فایل های صوتی و تصویری را با بیشترین کارایی و کیفیت ممکن به اجرا بگذارد.

Direct X یک سری از برنامه های سطح پایین است که  Application Programming Interfaces  یا (APIs) را در خود دارد و دسترسی به ویژگیهای با کارایی بالای سخت افزار مانند چیپ های شتاب دهنده گرافیکی سه بعدی و کارتهای صدا را امکان پذیر می سازد. این APIs ها شامل شتاب دهنده های گرافیک دو بعدی و فابلیت پشتیبانی از وسایل ورودی مانند موس، جوی استیک و کی بورد و کنترل میکس صدا و صدای خروجی هم هست. توابع سطح پایین بوسیله این مولفه ها پشتیبانی می شوند که Direct X را می سازند:

  • Microsoft Direct 3D

  • Microsoft Direct Sound

  • Microsoft Direct Music

  • Microsoft Direct Input

  • Microsoft Direct Play

  • Microsoft Direct Show

ساخت Back up از رجیستری در ویندوز XP

زمانیکه ویندوز شما به هم ریخته اگر یک Back up از رجیستری داشته باشید به احتمال زیاد مشکل شما حل می شود. برای این منظور ابتدا باید یک back up  بسازید سپس در موقع بروز مشکل آن را بازیابی کنید. مقاله ای که پیش روی شماست راهنمای شما برای این کار می باشد.

 

ساخت  Back up از رجیستری

  بهترین راه برای تهیه Back up ( یا همان نسخه پشتیبان ) از رجیستری استفاده از ابزاری است که ویندوز XP در اختیار شما قرار داده است. برای ساخت Back up مراحل زیر را دنبال کنید.

  • روی Start کلیک کنید.
  • مسیر زیر را طی کنید.

All Programs> Accessories> System Tools

  • روی Back up کلیک کنید.
  • Next را بزنید.
  • گزینه Back up Files and Settings را انتخاب کنید و Next را بزنید.
  • گزینه Let me choose what to Back up را انتخاب کنید.
  • در قاب سمت چپ My Computer  را های لایت کنید. اما برای آن علامت تیک نگذارید.
  • اکنون در قاب سمت راست برای System State یک علامت تیک بگذارید.

 توجه:  ممکن است در ویندوز شما شکل بالا ظاهر نشده باشد و ابزار Back up شما در حالت پیشرفته ظاهر شود. در این مورد می توان از System State data  یک Back up تهیه کرد که شامل تمام اطلاعات و اجزایی که مربوط به کامپیوتر شما می شود است. متاسفانه در این حالت نمی توانید اجزایی خاص و یا قسمتهایی از System State  را انتخاب کنید. اگر به ویزارد Back up برگردید و System State  را دابل کلیک از کلیه اطلاعات Back up گرفته می شود و در قاب سمت راست نمایش داده می شود اجازه دهید ادامه کار را دنبال کنیم

مراحل زیر را دنبال کنید.

·         Next را بزنید.

·         روی Browse کلیک کنید و محلی را که باید Back up خود را در آن ذخیره کنید انتخاب کنید.

·         اکنون برای آن نام Registry Back up  را در قسمت Type a name for this Back up تایپ کنید.

·         روی Next سپس روی Finish کلیک کنید.

·         اکنون باید پنجره Back up را ببینید.

·         زمانیکه عمل Back up گرفتن کامل شد روی Close کلیک کنید.

بازیابی کل رجیستری زمانیکه ویندوز به هم ریخته است

در مراحل بالا زمانیکه در حال گرفتن Back up از رجیستری بودید در حقیقت در حال ذخیره یک فایل با پسوند bkf بودید. برای باز یابی Back up ای که ذخیره کرده اید باید روی آن دابل کلیک کنید که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

·         در صفحه ای که مقابل شما گشوده می شود روی Next کلیک کنید.

·         گزینه Restore Files and Settings را انتخاب کنید.

·         در قاب سمت چپی File  را های لایت کنید.

·         اکنون در قاب سمت راستی باید Back up خود را ببینید. روی آن دابل کلیک کنید. اگر Back up خود را نمی بینید روی Browse کلیک کنید.

·         اکنون System State  باید در قاب سمت راستی دیده شود برای آن یک علامت تیک بگذارید.

·         روی Next و سپس Finish کلیک کنید.

·         پیغامی که به شما هشدار می دهد را با کلیک کردن بر روی Ok تایید کنید.

·         بعد از اینکه بازیابی به پایان رسید روی Close کلیک کنید.

·         روی Yes کلیک کنید تا کامپیوتر شما ری استارت شود و تغییرات به سیستم شما اعمال شود.

بازیابی رجیستری اگر ویندوز بالا نمی آید

اما زمانیکه ویندوز بالا نمی آید باید از آخرین تنظیمات رجیستری که یه خوبی کار می کرده استفاده کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید.

·         از ابتدای بالا آمدن ویندوز کلید F8  را نگه دارید.

·         در Windows Advanced Option menu گزینه Last known Good Configuration را انتخاب کنید و کلید اینتر را بزنید.

اکنون کامپیوتر شما با آخرین تنظیماتی که درست کار می کرده بالا می آید یا اگر می توانید وارد DOS شوید می توانید دستور زیر را تایپ کنید.

 

%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

 

 

ساخت کاریکاتور برای جاوا

افزارساختن کاریکاتور برای سونی اریکسون این امکان را به شما می دهد تا ژ

عکسهای خود را به صورت دستی و به طرزی جالب به کاریکاتور تبدیل کنید.این

نرم افزار دقیقا کار نرم افزار Jelly را انجام می دهد.امیدوارم استفاده لازم را از آن

ببرید . این نرم افزار جاوا میباشد و بر روی تمامی گوشی های موبایل با قابلیت

 نصب جاوا نصب خواهد شد . موفق باشید .

نظر یادت نره

 

برای دانلود کلیک کنید .                                    Size = 252 Kb           

dictionary انگلیسی به فارسی جاوا

یک دیکشنری عالی انگلیسی به فارسی که به زبان جاوا نوشته و به راحتی در

گوشی همراه شما نصب می شود و حتی تست کردم و کاملا جواب می ده

دانلود کنی بد نیست چون خیلی عالی است . موفق با شید .

نظر یادت نره

 

برای دانلود کلیک کنید .                                         Size = 1,37 Mb

یک نکته ریز برای افزایش سرعت اینترنت

یک نکته ریز برای افزایش سرعت اینترنت :

 

امروز میخوام یه ترفند کوچیک اما پرکاربر رو واستون بگم که باعث افزایش سرعت اینترنت میشه.
                                    

danyregedit.blogsky.com

                



یکی از عواملی که سبب پایین آمدن سرعت اینترنت میشه و توجه کمتری هم نسبت به اون میشه آپدیتهای اتوماتیک هست.
این آپدیتها گاهی در پشت صحنه ویندوز بدون اینکه ما بفهمیم انجام میشن و روی سرعت اتصالمون تاثیر میذارن. برنامه های زیادی قابلیت آپدیت اتوماتیک رو دارن که خود ویندوز اکس پی هم جزو این دستست .
حالا برای خاموش کردن این آپدیتها در ویندوز به Control panel رفته و روی آیکون System کلیک کرده و سربرگ Automatic updates رو انتخاب کنید.برای خاموش کردن آپدیتهای اتوماتیک روی گزینه ی Turn off automatic updates کلیک کنید.اگر هم آپدیت بودن ویندوز برای شما مهم است روی گزینه ی Notify me but don't automatically download or install theme رو انتخاب کنید تاویندوز در مواقع لزوم آپدیت شما رو با خبر کنه.
در برنامه ها ی دیگه مثل آنتی ویروسها هم با کمی حوصله میتونید گزینه ی updates یا چیزی شبیه به اون رو پیدا کنید تا آپدیتها خاموش بشن یا حد اقل خودتون تصمیم بگیرید برنامه کی شروع به دانلود کردن آپدیتها کنه .

نظر یادت نره

شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد

  قصد داریم تا هم اکنون یکی از کاربردی ترین و جالب ترین ترفندهای موبایل را که کمتر کسی از آن با خبر است را برای شما بازگو کنیم. ممکن است شما نیز گاهی حوصله و وقت کافی برای پاسخ گویی به تلفن هایی که به موبایلتان زده میشود را نداشته باشید ؛ شاید گوشی را خاموش کنید و یا حتی بدان پاسخ نگویید که این دو کار تا حدودی خلاف ادب است. اما قصد داریم تا روشی ساده اما کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید کاری کنید که هر زمان کسی با شما تماس گرفت با پیغام " شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد " یا " شماره مورد نظر مسدود است " و یا ... روبرو شود
بدین منظور گوشی خود را ابتدا روشن کنید.
سپس میبایست کد #094*21*را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call دکمه سبز رنگ را فشار دهید.
پس از چند ثانیه علامتی بر روی صفحه گوشی ظاهر میشود که به معنای فعال شدن این موضوع است.
اکنون هر کس با شما تماس بگیرید با پیغام های ذکر شده بر خورد میکند.
اما برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است که کد #21# را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call دکمه سبز رنگ را فشار دهید.
اکنون میتوانید تماسهای رسیده را دریافت کنید.

چند نکته:
با فعال سازی این قابلیت هم میتوانید SMS بفرستید هم SMS دریافت کنید.
این ترفند روی گوشیهای نوکیا و سونی اریکسون تست شده است.
این ترفند با استفاده از سیستم Diverting گوشی ها صورت میپذیرد.
این ترفند تنها بر روی مخابرات ایران تست شده است.
اگر در حین نوشتن کد به Error برخورد کردید مجدد کد را وارد کنید.
افرادی که با موبایل با شما تماس میگیرند با پیغام Diverting نیز روبرو میشوند که چندان مشکلی پدید نمیاورد.

 

یک شعبده بازی برای بدست اوردن تعداد برادران و خواهران یک فرد

امروز براتون یک شعبده بازی گذاشتم شاید خارج از گود باشد اما چون از این شعبده خوشم امد گفتم چه بسا برای شما دوستان هم بگذارم اگر هم شما استقبال کنید و  در نظرات عنوان کنید براتون چنتا دیگر میگذارم . اگر به عنوان توجه کرده باشید متوجه میشوید که موضوع ما این است که که تعداد برادران و خواهران یک فرد را بدست اوریم  حال به کار های زیر توجه و ان ها را انجام دهید  :

1- از یک نفر بخواهید که تعداد برادرانش را به اضافه 3 کند .

2- حاصل بدست آمده را در عدد 5 ضرب و عدد 20 را به آن اضافه کند .

3-  حاصل به دست آمده را در عدد 2 ضرب و به تعداد خواهرها اضافه کند .

4-  به حاصل، عدد 5 را اضافه و عدد 75 را از آن کم کند .

5-  نتیجه را به شما بگوید .

6-  عدد حاصل که دو رقمی است ، تعداد خواهران و برادران را مشخص می نماید.

7-  عدد سمت راست تعداد خواهرها و عدد سمت چپ تعداد برادرها است.

موفق باشید .

نظر یادت نره .

 

 

با WinRar بیش از حد فشرده کنید

 

در حال حاضر میتوان با اطمینان گفت نرم افزار WinRar بهترین و معروف ترین نرم افزار فشرده ساز در جهان است. توانایی این نرم افزار در فشرده سازی فایل های مختلف بارزترین قابلیت WinRar است. اما ما در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید فشرده سازی این برنامه را تا حد زیادتر بهبود ببخشید.
در پنجره ی باز شده Compression method را بر روی Best قرار دهید. نکته اصلی اینجاست که شما باید تب Advance رو انتخاب کنید و سپس دکمه Compression رو بزنید در قسمت Text compression گزینه ی Force را انتخاب کنید ؛ مقدار Prediction order را 63 و مقدار Memory to use ,MB را 128 قرار دهید. دقت کنید به هیچ کدام از نتظیمات دیگر دست نزنید چرا که نتیجه ی معکوس میدهد. در پایان Ok را زده و در پنجره بعدی نیز با فشردن Ok خارج شوید

 

بازی mafia جاوا

یک بازی توپ از جاوا با نام مافیا که خیلی باحاله و کارهای تکنیکی هم داره .

دانلود کنی بد نیست . این بازی حدود ۱۲۰ مرحله است که خیلی اکشن و با

حاله . دانلود نکنی از دست رفته .

نظر یادت نره .

 

danyregedit.blogsky.com

 

برای دانلود کلیک کنید .                                             Size = 301 Kb