اموزش کامپیوتر

اموزش مراحل ریجیستری، ویندوز ، انواع کدهای جاوا ، کلیپ موبایل ، بازی جاوا ، دانلود و ....

اموزش کامپیوتر

اموزش مراحل ریجیستری، ویندوز ، انواع کدهای جاوا ، کلیپ موبایل ، بازی جاوا ، دانلود و ....

رابط گرافیکی کاربر

رابط گرافیکی کاربر

نمای گرافیکی کاربری (Graphical User Interface یا GUI)، مجموعه‌ای از نشانه‌های گرافیکی نمایش داده شده بر روی یک نرم‌افزار را گویند، برای راهنمایی یک کاربر. به عبارتی ساده‌تر، یک محیط گرافیکی که نرم‌افزارهای رایانه، برای راهنمایی و کاربری بهتر انسان به او می نمایانند را، نمای گرافیکی کاربری (و یا به خلاصه GUI) می نامند. این نما، چگونگیِ روش کاربریِ رایانه را، توسط انسان، بهبود می بخشد.

نمای گرافیکی کاربری، محیطی است گرافیکی و کاربرد آن مربوط می شود به بحث رابطه انسان-ماشین، و چگونگی کارایی رایانه یا ماشین، توسط انسان. به تعریفی دیگر، این نما، روشی است گرافیکی برای نمایش نرم‌افزار سیستم عامل رایانه، به کاربرانش. در رایانه های قدیمی‌تر، این نما، مجموعه‌ای بود از نشان‌های تایپی نشان داده شده بر صفحه نمایشگر. در رایانه های امروزی اما، نمای گرافیکی کاربری مجموعه‌ای است از نشان‌ها و پس زمینه ها و کلیدهایی زیبا و رنگین، برای بهبود رابطه انسان-ماشین.، در راستای بهبود کاربری کارایی بهتر.

این عبارت را، رابط گرافیکی کاربر نیز می نامند. در بحث طراحی وب، نمای گرافیکی کاربری یک سایت، شامل نشان‌ها و پس زمینه ها، منوها و روش چیدمان و نشان دادن محتوای یک صفحه وب است، و چگونگی ایجاد کلیدهایی برای جهت یابی (یا Navigation) کاربران، در صفحه‌های وب.

ریشه

این عبارت، مفهومی ریشه گرفته از نمای کاربری (یا UI) است، با این تفاوت که نمای کاربری، مفهومی کلی تر است، و به چگونگی رابطه پایاپای و متقابل انسان-ماشین (کاربری) می پردازد، در حالیکه نمای گرافیکی کاربری (یا GUI)، روش نمایش گرافیکی این کاربری است، و محیطی گرافیکی که انسان، برای کاربرد کامپیوتر با آن سروکار دارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
som.ir چهارشنبه 12 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:14 ب.ظ http://som-ir.blogsky.com/

تو پاسخ نظراتت گفتی لینکت کردم .ولی من ندیدم .

برای 217.218.65.2
دیگرانی وجود نداره.
موفق باشی..!

با سلام .
بله اولش گذاشتم ولی به دلیل کم بودن تعداد بازدیدکنندگان شما پاک کردم .
شرمنده.

نادر دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 07:51 ق.ظ

ممنون خیلی باحال بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد