اموزش کامپیوتر

اموزش مراحل ریجیستری، ویندوز ، انواع کدهای جاوا ، کلیپ موبایل ، بازی جاوا ، دانلود و ....

اموزش کامپیوتر

اموزش مراحل ریجیستری، ویندوز ، انواع کدهای جاوا ، کلیپ موبایل ، بازی جاوا ، دانلود و ....

Wireless چیست؟

Wirelessبه تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می کند.




فواید تکنولوژی Wireless

تکنولوژی Wireless به کابر امکان استفاده از دستگاه های متفاوت ، بدون نیاز به سیم یا کابل ، در حال حرکت را می دهد.شما می توانید صنوق پست الکترونیکی خود را بررسی کنید، بازار بورس را زیر نظر بگیرید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید.بسیاری از زمینه های کاری از جمله مراقبت های پزشکی، اجرا قوانین و سرویس های خدماتی احتیاج به تجهیزات Wireless دارند.تجهیزات Wireless به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات را به راحتی برای مشتری خود به نمایش در بیاورید.از طرفی می توانید تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید و آن را به اطلاع همکاران خود برسانید.تکنولوژی Wireless در حال گسترش است تا بتواند ضمن کاهش هزینه ها، به شما امکان کار در هنگام حرکت را نیز بدهد.در مقایسه با شبکه های سیمی ، هزینه نگهداری شبکه های Wireless کمتر می باشد.شما می توانید از شبکه های Wireless برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوهها و ... استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکل در پیش خواهید داشت.

سیستم های Wireless

سیستم های Wireless می توانند به سه دسته اصلی تقسیم شوند :
سیستم Wireless ثابت : از امواج رادیویی استفاده می کند و خط دید مستقیم برای برقراری ارتباط لازم دارد. بر خلاف تلفن های همراه و یا دیگر دستگاههای Wireless، این سیستم ها از آنتن های ثابت استفاده می کنند و به طور کلی می توانند جانشین مناسبی برای شبکه های کابلی باشند و می توانند برای ارتباطات پرسرعت اینترنت و یا تلویزیون مورد استفاده قرار گیرند.امواج رادیویی وجود دارند که می توانند اطلاعات بیشتری را انتقال دهند و در نتیجه از هزینه ها می کاهند.
سیستم Wireless قابل حمل : دستگاهی است که معمولا خارج از خانه، دفتر کار و یا در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند.نمونه های این سیستم عبارتند از : تلفن های همراه، نوت بوکها، دستگاه های پیغام گیر و PDA ها.این سیتم از مایکروویو و امواج رادیویی جهت انتقال اطلاعات استفاده می کند.
سیستم Wireless مادون قرمز : این سیستم از امواج مادون قرمز جهت انتقال سیگنالهایی محدود بهره می برد.این سیستم معمولا در دستگاه های کنترل از راه دور، تشخیص دهنده های حرکت، و دستگاه های بی سیم کامپیوترهای شخصی استفاده می شود.با پیشرفت حاصل در سالهای اخیر، این سیستم ها امکان اتصال کامپیوتر های نوت بوک و کامپیوتر های معمول به هم را نیز می دهند و شما به راحتی می توانید توسط این نوع از سیستم های Wireless ، شبکه های داخلی راه اندازی کنید.

آینده Wireless

نسل سوم شبکه ها ،3G، نسل آینده شبکه های Wireless نامگذاری شده است.سیستم های 3G کمک می کنند تا صدا و تصویر و داده را با کیفیت مناسب و به سرعت انتقال دهیم.پیش بینی IDC برای کاربردی شدن 3G سال 2004 می باشد و تا آن موقع در حدود 29 میلیون کاربر m-commerce) mobile commerce) در آمریکا وجود خواهند داشت.از طرفی IBM معتقد است که بازار کلی تجهیزات Wireless در سال 2003 به رقمی بالغ بر 83 بیلیون دلار خواهد رسید




10شهر اول دنیا در زمینه تکنولوژی wireless

در بررسی‌های کارشناسان حوزه wireless شهرهای پیشرو جهان در زمینه تکنولوژی wireless مشخص شده‌اند. شما لیست این شهرها را که در زیر آمده ملاحظه می‌کنید. ما 3شهر را از میان این 10شهر انتخاب کرده‌ایم و دلایل انتخاب ان شهرها را به عنوان شهر پیشرو در زمینه تکنولوژی wireless ارائه کرده‌ایم با امید به اینکه روزی تهران هم در زمره این شهرها قرار بگیرد.
سئول:
لی با اینترنت بی سیم در طول 45 دقیقه مسیر مدرسه با دوستان خود chat میکند و یا online با PDA phone خود با آنها بازی می کند.
او در تمامی کلاسهای خود با lap top شرکت کرده و تمامی کارهای خود اعم از یادداشت برداری جستجوی مطلب در اینترنت و ارائه کارهای خود از آن استفاده می کند. او میگوید: من در تمامی اوقات به اینترنت دسترسی دارم و هیچ محدودیتی از نظر زمان ومکان ندارم.او افزود : در زمانهایی که به اینترنت دسترسی ندارم احساس سستی و نا امنی به من دست می دهد. LEE تنها فرد اهل سئول نیست که همیشه به اینترنت دسترسی دارد.
پایتخت کره جنوبی با بیش از 400000 Wi Fi دارای پهناورترین باند پهن در جهان است.
Wi Fi در فرودگاهها، هتلها، دفاتر رسمی، کتابخانه ها، بانکها و رستورانها قابل دسترسی است.
Telecom کره ارائه سرویس موبایل با باند پهن را از دو سال پیش آغاز کرده است. Net Spot Swing آخرین محصول عرضه شده این شرکت است که امکان مانور موبایلها را در اینترنت بیشتر می کند.
برنامه های دولت باعث شده تعداد مصرف کنندگان Wi Fi از 13000 به 23000 در کره جنوبی افزایش یابد که تقریبا نیمی از انها در پایتخت می با شند.
توکیو:
چیکا ماتسور به ندرت تلفن همراهش را قطع می‌کند، حتی زمانیکه با دوستانش به رستوران می‌رود تلفن‌اش روشن است. این دانش‌آموز دبیرستانی 17ساله دائما به دوستانش e-mail می‌زند. او می‌گوید که من دوست دارم از همه اتفاقاتی که برای دوستانم اتفاق می‌افتد مطلع شوم و نمی‌خواهم چیزی جا بماند. مادر او با تعجب می‌گوید:آیا این یک اعتیاد است!؟
اگر این مطلب درست باشد خیلی از افراد توکیو این چنین هستند. اگر چه این شهر ممکن است ایستگاه‌های پخش امواج Wi-Fi کافی نداشته باشد، اما مردمش زندگی به سبک wireless را بیشتر از شهرهای دیگر در اختیار دارند.
این روزها هر فردی که فقط بیشتر از 12سال دارد یک تلفن همراه دارد . هیروشی میاناگا، محقق ارتباطلات و فناوری اطلاعات و استاد دانشگاه علوم توکیو گفت: تکنولوژی‌های موبایل به شیوه و شکل زندگی افراد کمک می‌کند و هیچ جای دیگری مانند توکیو از این تکنولوژی ها استفاده نمی شود .
خیلی از محققین معتقد هستند که کامپیوترهای آینده بیشتر شبیه به تلفن همراه هستند تا PCها. هم اکنون در ژاپن استفاده از تلفن همراه بیشتر برای دیتا است تا استفاده از صدا. هنگام سوار شدن به یک قطار بین شهری، آقای ماساکو هوسی، یک پیام کوتاه برای یکی از دوستانش که قرار ملاقات داشت فرستاد و گفت که 5دقیقه دیر می‌آید. او توضیح داد که "من نمی‌توانستم به او زنگ بزنم، چون ممکن بود مسافرین اطراف من ناراحت شوند." این مزیت که برای رستورانها،‌کافی‌شاپ‌ها، سالن‌های آرایش، کتابخانه‌ها و ... خیلی استفاده دارد.
هم اکنون بچه‌های ژاپنی می‌توانند با استفاده از تلفن همراهشان با افرادی که هیچ رابطه دوستی با آنها ندارند تماس برقرار کنند. اما علیرغم اخطار کارشناسان این مسئله به عنوان یک تغییر پویای اجتماعی پذیرفته شده است و نشان میدهد که ساختارهای سنتی شکسته شده و تکنولوژی این فاصله را پر می‌کند.
بچه کلاس چهارم هیروید یشیباشی،از سیستمGPS-based , wireless که Coco Secom نامیده می‌شود استفاده می‌کند. زمانی که او برای آمدن به خانه از مدرسه تاخیر دارد مادرش می‌تواند محل ایستادن او را با خطای فاصله 10متر پیدا کند. مادرش می‌گوید: من معمولا می‌توانم محل او را هنگامی که خانه همسایه‌ها می‌رود پیدا کنم و این یک تسکین روحی است. همسایه‌ها از این دستگاه برای جستجو و توجه به فرزندانشان استفاده می‌کنند اما ما هنوز یک چنین تکنولوژی نداریم.
شرکت‌های ازتباطات و فناوری اطلاعات قصد دارند تلفن‌های موبایل را با کارت‌های هوشمند مجهز کنند، چیزی که ابزارهای دیجیتالی را به کارت‌های اعتباری wirelessتبدیل میکند. پس همگی وقتی از خانه بیرون می‌رویم به این ابزار نیاز پیدا خواهیم کرد.
نیویورک:
برخی از کاربردهای دولتی در شبکه wireless در نیویورک:پلیس ترافیک در یکی از شهرهای نیویورک، قبض جریمه ماشین‌ها را از طریق یک اسکنر، بارکد می‌دهد که این یکی از نمونه‌های استفاده از تکنولوژی است. این اسکنرها از طریق سیستم wi-fi به پرینترهای قابل حمل متصل هستند و همچنین قبض‌های جریمه را به کامپیوترهای مرکزی متصل می‌کنند. شهردار می‌گوید : میلیونها دلار در سال از طریق کاهش خطاها فقط با 1000تا از این ابزارهای دیجیتالی2/100$ حفظ می‌شود، همچنین 112تا کافی‌شاپ، 60تا رستوران مک‌دونالد و هزاران هتل همه تمایل دارند که به شبکه wi_fi بپیوندند.
اما نیویورک یکی از بهترین مکانها در جهان برای نصب ایستگاه‌های پخش امواج wi-fi مجانی است. شبکه‌های مجانی، خوابگاه‌های دانشگاه کلمبیا،‌پارک بریانت، مجتمع‌های ورزشی در قسمت شرقی Manhattan را تحت پوشش می‌دهد. گروه‌هایی هم در تلاش هستند تا همسایه‌ها‌یشان را تحت پوشش شبکه‌های مجانی قرار دهند. یکی از این گروه‌ها به نام،Evill Net ، با هم دیگر به یک شبکه مجانی متصل شده‌اند. از ماه می سال 2003، افرادی هستند که تاکنون 8پارک و یک منطقه وسیع درManhattan را به هم وصل کرده‌اند هم اکنون این یکی از مهمترین شبکه‌ها wi-fi در جهان است. چه کسی می‌گوید که هیچ چیز در نیویورک مجانی نیست!!
shirzadi is offline  
نظرات 1 + ارسال نظر
داناج دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:26 ب.ظ http://danaj.ir

سایت داناج آماده تبادل لینک با وبلاگ ها و سایتها می باشد. جهت اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه نمایید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد