اموزش کامپیوتر

اموزش مراحل ریجیستری، ویندوز ، انواع کدهای جاوا ، کلیپ موبایل ، بازی جاوا ، دانلود و ....

اموزش کامپیوتر

اموزش مراحل ریجیستری، ویندوز ، انواع کدهای جاوا ، کلیپ موبایل ، بازی جاوا ، دانلود و ....

چگونه فایلهای هک را شناسایی کنیم؟

هنگام چت (CHAT) در یاهو و یا سرویس های دیگر مسنجر ممکن است از افراد مختلف فایلی را دریافت کنید که گاهی اوقات این فایلها برای نفوذ به کامپیوتر شما ویا دزدیدن پسوورد شما می باشند. در این زمینه روشی وجود دراد که با استفاده از آن هنگام دریافت فایل، تا حد زیادی از امنیت آن اطمینان حاصل فرمائید:

- وقتی شخصی فایلی را برای شما ارسال می کند، در پیغامی که برای شما مبنی بر تایید آن می آید، نام شخص فرستنده، نام فایل، حجم آن و همچنین فرمت و از این قبیل اطلاعات در آن قید شده است. شما باید توجه داشته باشید که آیا فایلی که برای شما ارسال شده است ، از لحاظ نوع و فرمت، همان فایلی است که قرار بوده ارسال شود، یا خیر؟

در حقیقت مثلا اگر میخواهید عکسی را دریافت نمایید، باید فایل مربوطه پسوند JPG یا یکی از پسوند های فایلهای گرافیک را داشته باشد، ( نه اینکه فایلی با پسوند Exe و یا Bat یا Com برای شما ارسال شود و فرستنده هم مدعی باشد که این یک فایل تصویری است). در واقع فایلهایی که با نرم افزارها Magic-ps ساخته شده اند، دارای پسوند هایی نظیر SCR یا Exe و ... و یا مثل (mypic.jpg.exe) می باشند، که نشان دهنده آن است که فایل فرستاده شده، یکی از انواع فایل های ساخته شده توسط برنامه Magic-ps یا برنامه های مشابه است، که برای به دست آوردن پسوورد شما می باشد. بنا براین همواره نوع پسوند فایلهای دریافتی را زیر نظر داشته باشید و بدانید که از این طریق و قبل از هر جیز میتوانید تا حد زیادی از کیفیت، نوع و چگونگی عملکرد و ماهیت یک فایل اطلاع حاصل کنید.

برای اطمینان و امنیت بیشتر حتما یک نرم افزار ضد ویروس معروف و به روز شده بر روی کامپیوتر خود داشته باشید و همواره فایلهای دریافتی از اینترنت را اسکن نمایید تا امنیت و اطمینان شما درصد بالاتری داشته باشد و درصد تخریب اطلاعات کامپیوتر توسط ویروس ها بسیار کم شود.

موفق با شید .

نظر یادت نره .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد